Moje konto

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KSIEGARNIAMEDYCZNA.PL

(obowiązuje od 01.07.2023 r.)

 

Sklep internetowy ksiegarniamedyczna.pl, działający pod adresem ksiegarniamedyczna.pl, prowadzony jest przez Księgarnię Iuris Prudentia Katarzyna Glimasińska, z siedzibą w Lublinie, Pl.Marii Curie-Skłodowskiej  5, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki.

Kontakt ze Sklepem :

• za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@ksiegarniamedyczna.pl;

• telefonicznie:  +48 501615140;

• pisemnie na adres: ul. Nałęczowska 195 B, 20-831 Lublin.

 

I. Jakie informacje znajdziesz w tym Regulaminie:

• szczegółowy opis funkcjonalności sklepu internetowego ksiegarniamedyczna.pl (zwanego dalej: „Sklepem”);

• jak krok po kroku zrealizować udany zakup; informacje o Twoim prawie do odstąpienia od zawartej umowy; szczegółowy opis procedury zwrotu produktów oraz ich reklamacji;

inne wskazówki przydatne podczas zakupu.

Część postanowień tego Regulaminu odnosi się wyłącznie do osób fizycznych korzystających ze Sklepu – zwanych dalej „Konsumentami”, którzy:

• dokonują zakupów w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową; lub

• dokonują zakupów w celu bezpośrednio związanym z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową, ale niemających dla Ciebie charakteru zawodowego, który wynikałby w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Ciebie działalności gospodarczej.

 

II. Czego potrzebujesz, aby rozpocząć zakupy

Aby móc w pełni korzystać ze Sklepu musisz mieć ukończone 18 lat i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, albo być osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, ale mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. Możesz również korzystać ze Sklepu bez osiągnięcia pełnoletniości, ale warunkiem jest ukończenie 13 roku życia. W takiej sytuacji korzystanie przez Ciebie ze Sklepu możliwe jest w zakresie zawierania umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego (np. zakup zeszytu, książki) lub gdy uzyskasz zgodę swojego przedstawiciela ustawowego (np. rodzica).

Do realizacji zakupów w naszym Sklepie nie potrzebujesz specjalnego sprzętu czy oprogramowania. Wystarczy jedynie urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji. Dodatkowo, potrzebne jest aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

 

III. Jak złożyć zamówienie

1. Aby złożyć zamówienie drogą elektroniczną:

• możesz zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji – decyzję możesz podjąć na każdym etapie składania zamówienia;

Założenie konta umożliwi Ci dostęp do wielu dodatkowych funkcjonalności, w tym historii, a także wielu promocji i ofert specjalnych dostępnych wyłącznie dla naszych zarejestrowanych Klientów.

• wybierz produkty, które chcesz zamówić, a następnie kliknij przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny):

• wybierz sposób dostawy i płatności:

• podaj wymagane dane adresowe do dostawy;

• kliknij przycisk „Potwierdź zakup”;

• następnie na wskazany adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia zamówienia.

2. Aby złożyć zamówienie drogą telefoniczną:

• skontaktuj się z nami pod numerem +48 501615140 (koszt połączenia jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzystasz);

• jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, możesz podać adres e-mail użyty do rejestracji w Sklepie;

• wskaż dokładnie produkt, który chcesz zamówić;

• wybierz sposób realizacji zamówienia – formę płatności i sposób dostawy – spośród opcji wskazanych przez konsultanta;

• potwierdź zamówienie po jego podsumowaniu przez konsultanta;

• w trakcie rozmowy poprosimy Cię o zaakceptowanie treści Regulaminu i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zamówienia.

 

 

 

IV. Jak zapłacić za złożone zamówienie

1. Ceny produktów wskazanych na stronach internetowych Sklepu zawierają podatek VAT, podawane są w złotych i nie zawierają kosztów dostawy, które podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu. Całkowity koszt zamówienia (tj. cena produktów wraz z kosztami dostawy) wskazany jest w koszyku, przed ostatecznym złożeniem przez Ciebie zamówienia.

2. Pamiętaj, że ceny produktów w Sklepie mogą się różnić od cen w naszym sklepie stacjonarnym.

3. Zamówienia złożone w Sklepie możesz opłacić z góry (przedpłata na poczet zamówienia – dalej zwana także jako „płatność z góry”) lub przy odbiorze przedmiotu zamówienia (zwana dalej „płatnością z dołu”). W przypadku zamówień z dostawą za granicę oraz produktów cyfrowych dopuszczalna jest wyłącznie płatność z góry.

4. Płatność z góry możesz zrealizować na wiele różnych sposobów: przelewem bankowym, kartą płatniczą, BLIK-iem, Portfelem mobilnym (Apple Pay i Google Pay), płatnością odroczoną oraz za pośrednictwem jednego z operatorów płatności akceptowanych przez Sklep.

5. Płatność z dołu możesz zrealizować:

• w przypadku odbioru zamówienia w wybranym przez Ciebie punkcie odbioru osobistego:

gotówką, BLIKIEM, kartą płatniczą akceptowaną przez Sklep;

• w pozostałych przypadkach: gotówką (niektórzy przewoźnicy akceptują również karty

płatnicze lub płatność BLIK-iem;

6. Wybierając płatność za zamówienie z góry, opłać zamówienie nie później niż w terminie 5 dni od dnia złożenia zamówienia. Jeśli płatność nie zostanie uregulowana w tym terminie, zamówienie zostanie anulowane, a my nie będziemy w stanie zagwarantować Ci dostępności produktu. Uregulowanie płatności oznacza wpływ środków na konto Sklepu, albo otrzymanie potwierdzenia od operatora płatności, a nie moment samego zlecenia płatności.

7. W przypadku płatności przelewem bankowym, wpłata innej kwoty niż wartość zamówienia wraz z kosztami, lub tez nie podanie w tytule przelewu numeru zamówienia albo podanie niewłaściwego numeru może znacznie opóźnić realizację zamówienia albo nawet ją uniemożliwić, jeżeli produkt będzie już niedostępny.

 

V. Realizacja zamówień i dostawa

1. Po złożeniu zamówienia wyślemy na podany przez Ciebie adres e-mail potwierdzenie otrzymania Twojego zamówienia przez Sklep.

2. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zawierasz umowę ze Sklepem dotyczącą tego zamówienia i od tej pory cena i opis produktu stają się wiążące dla Stron umowy.

3. Umowa zawarta pomiędzy Tobą, a Sklepem dotycząca zakupu danego produktu ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem produktów w Sklepie jest adres dostawy wskazany przez Ciebie w zamówieniu.

4. Sklep zamieszcza na karcie produktu na stronie internetowej Sklepu informację o czasie realizacji zamówienia, tj. liczbie dni roboczych, w ciągu których nada przesyłkę z przedmiotem zamówienia. Taka informacja wskazuje na czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia i dokonania przez Ciebie pełnej płatności (w przypadku przedpłaty z góry na poczet zamówienia – po otrzymaniu przez Sklep pełnej płatności lub po potwierdzeniu przez podmiot realizujący płatność poprawnego wykonania pełnej płatności) do chwili wysłania do Ciebie przedmiotu zamówienia.

5. Czas realizacji zamówień złożonych po godzinie 13.00, liczony jest od następnego dnia roboczego. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji jest wysyłane po skompletowaniu wszystkich towarów. Dla Klientów zarejestrowanych, aktualny status zamówienia dostępny jest po zalogowaniu na konto Klienta w zakładce "historia zamówień". Termin skompletowania paczki określany jest na podstawie towaru o najdłuższym czasie realizacji.

6. W przypadku produktów z przedsprzedaży, termin realizacji ustalany jest na podstawie informacji uzyskanych od wydawcy i może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sklepu, a wynikających głównie z przesunięcia daty premiery przez wydawcę.

7. Na terytorium Polski przedmiot zamówienia może być dostarczony – według Twojego wyboru – za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, lub do punktu odbioru ksiegarniamedyczna.pl, paczkomatu InPost lub punktu realizującego usługę Orlen Paczka.

8. Do krajów Unii Europejskiej zamówienie może być dostarczone tylko przez Pocztę Polską lub firmę kurierską. Do krajów poza Unią Europejską zamówienie jest dostarczane tylko przez Pocztę Polską.

9. Przy zamówieniach z adresem wysyłki za granicę, koszty obliczamy osobno dla każdego zamówienia wg taryfy Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Cena zależy od wagi przesyłki. Prosimy dokonywać płatności dopiero po otrzymaniu specjalnej informacji o kosztach całego zamówienia wraz z kosztem wysyłki za granicę. Zamówień zagranicznych nie wysyłamy za pobraniem.

10. Ze względu na rodzaj towarów, Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form dostawy, o czym poinformujemy na Stronie produktowej.

11. W przypadku odmowy przyjęcia przygotowanej paczki z zamówieniem przez wybranego przez Ciebie dostawcę ze względu na jej gabaryt, Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia innej formy dostawy i, o ile jest to konieczne, dopłaty do kosztów przesyłki.

12. W wyjątkowych sytuacjach niezależnych od Sklepu mogą wystąpić niespodziewane trudności z realizacją zamówienia przez Sklep, wynikające z problemów z dostępnością zamówionego produktu. W wypadku wystąpienia takiej sytuacji:

• poinformujemy Cię o problemach związanych z realizacją zamówienia;

• zaproponujemy wydzielenie części zamówienia, jeśli pomoże to w przyspieszeniu jego realizacji;

• możesz zdecydować o anulowaniu zamówienia;

• pomożemy Ci w znalezieniu alternatywnych produktów;

• spróbujemy wspólnie znaleźć inne rozwiązanie.

 

VI. Promocje

1. Produkty sprzedawane przez Sklep mogą być objęte akcjami promocyjnymi (zwanymi dalej: „Promocjami”).

2. Zasady poszczególnych Promocji opisane są w odrębnych regulaminach Promocji.

3. Promocje nie łączą się, o ile regulamin danej Promocji nie stanowi inaczej.

 

VII. Zwrot płatności

1. Dokonamy zwrotu Twoich należności niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni, w przypadku:

• anulowania zamówienia opłaconego z góry przed jego realizacją;

• odstąpienia od umowy;

• uznania reklamacji i braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny;

• nieprzyjęcia Twojego zamówienia, w przypadku dokonania płatności z góry (przedpłaty na poczet zamówienia).

2. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takiego samego sposobu, w jakim zamówienie zostało opłacone, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się dla Ciebie z dodatkowymi kosztami. Zwrotu płatności możemy dokonać poprzez:

• przelew na Twój rachunek, jeśli zamówienie zostało opłacone:

− z góry za pomocą przelewu lub – odpowiednio – karty płatniczej;

− przy odbiorze;

• operatora płatności:

 − tym samym kanałem, który został wybrany płacąc  za zamówienie.

3. Aby dokonać zwrotu środków potrzebujemy od Ciebie niezbędnych danych– np. numeru rachunku bankowego, danych imiennych i adresowych. Jeśli nam ich nie przekażesz lub będą one błędne (a z tego powodu zwrot środków nie nastąpi bądź opóźni się, mimo zachowania przez nas należytej staranności przy realizacji płatności), nie ponosimy odpowiedzialności za taką sytuację.

5. Jeśli zamówienie zostało opłacone za pomocą nienależącego do Ciebie rachunku, dokonamy zwrotu odpowiednio na rzecz posiadacza tego rachunku.

6. Nie dokonujemy zwrotów płatności przekazem pocztowym.

 

VIII. Jak odstąpić od umowy (zwrócić produkt)

1. Pamiętaj, że zawsze możesz anulować zamówienie, jeśli tylko nie zostało jeszcze przygotowane do wysyłki. W tym celu skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta (+48 501615140, koszt połączenia zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzystasz).

2. Niezależnie od powyższego, jeśli jesteś Konsumentem, możesz bez podawania przyczyny odstąpić od umowy sprzedaży produktu zakupionego w Sklepie w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty odbioru produktu. Aby odstąpić od umowy, poinformuj Sklep o swojej decyzji. Wyślij do nas oświadczenie o odstąpieniu od umowy (listownie lub pocztą elektroniczną). Możesz przy tym skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia.

3. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane przed upływem tego terminu.

4. Zakupiony produkt powinien być niezwłocznie zwrócony, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu zwrotu wystarczy odesłanie produktu przed upływem 14 dni.

5. Produkt należy odesłać na adres:

Zwroty ksiegarniamedyczna.pl

ul. Nałęczowska  195B,

20-831 Lublin.

W przypadku odbioru osobistego, produkt można zwrócić w tym samym Miejscu.

Pamiętaj, że koszty zwrotu produktu leżą po Twojej stronie.

6. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, zwrócimy Ci całą uiszczoną należność (w tym także koszt dostarczenia produktu, jeśli został przez Ciebie poniesiony, w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Sklep).

8. Jeśli wartość zwracanego produktu uległa pomniejszeniu na skutek korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, wartość zwracanej należności ulegnie proporcjonalnemu pomniejszeniu.

9. Zwróć jednak uwagę, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Ci w następujących wypadkach:

• jeżeli wykonaliśmy w pełni usługę za Twoją wyraźną zgodą, informując Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utracisz prawo odstąpienia od umowy;

• jeśli produkt został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;

• zakupu nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

• dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku fizycznym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Cię o utracie prawa odstąpienia od umowy.

9. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu możesz zgłaszać pod adresem kontakt@ksiegarniamedyczna.pl. W reklamacji powinieneś podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Na Twoją reklamację odpowiemy w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, w taki sam sposób, w jaki reklamacja została złożona.

 

IX. W jaki sposób dokonać reklamacji z tytułu braku zgodności towaru z umową

1. Sklep jest  zobowiązany do dostarczenia produktu zgodnego z umową, to znaczy bez wad, chyba że zostaną one bezpośrednio i wyraźnie wskazane Konsumentowi w opisie produktu. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku tzw. produktów outletowych (oznaczonych odpowiednio określeniem „Outlet” lub równoważnym).

2. W przypadku wystąpienia niezgodności produktu z umową (wystąpienia wad, o których Konsument nie został bezpośrednio i wyraźnie poinformowany), Konsument ma prawo zareklamować produkt z tytułu rękojmi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

3. Reklamacje można składać pisemnie na adres: Reklamacje ksiegarniamedyczna.pl ul. Nałęczowska 195B, 20-831 Lublin, jak również e-mailowo: kontakt@ksiegarniamedyczna.pl oraz telefonicznie: +48501615140.

Pamiętaj o dokładnym opisie powodu reklamacji wraz z podaniem przyczyny reklamacji oraz treści żądania - to znacznie przyśpieszy obsługę Twojego zgłoszenia.

3. Sklep odbiera reklamowany produkt na swój koszt, chyba że Sklep zdecyduje, że przesłanie produktu jest zbędne dla wyjaśnienia sprawy. Produkt może być przesłany przez Ciebie (na koszt Sklepu) za pośrednictwem firmy kurierskiej wskazanej przez Sklep lub za pośrednictwem paczkomatów InPost. Możesz również przekazać reklamowany produkt w naszym punkcie odbioru zamówień.

4. Sklep w ciągu 14 dni kalendarzowych odpowie na Twoją reklamację i powiadomi o dalszym postepowaniu. Jeżeli Sklep nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, uważa się, że uznał reklamację.

5. Jeśli nie jesteś Konsumentem, możesz także złożyć reklamację, jednak w takim wypadku odpowiedzialność Sklepu ogranicza się do żądania usunięcia wady. W takim przypadku Sklep wedle swego wyboru niezwłocznie wadę usunie, wymieni produkt na nowy lub odstąpi od umowy, zwracając cenę zapłaconą za produkt. Koszty dostawy produktu nie podlegają zwrotowi. Odpowiedzialność Sklepu za szkody wyrządzone klientom niebędącym Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki klient zapłacił Sklepowi za zakup danego produktu.

 

X. Skorzystanie z gwarancji

1. Niektóre sprzedawane produkty mogą być objęte gwarancją udzieloną przez inny niż Sklep podmiot (np. gwarancja producenta).

2. W takim wypadku, w celu skorzystania z gwarancji, postępuj zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej lub oświadczeniu gwarancyjnym.

3. Pamiętaj jednak, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich Uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

 

XI. Opinie o produktach

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt. Sprawdzamy tylko, czy nie zawierają treści obraźliwych i wulgaryzmów – takie opinie nie są publikowane na stronie Sklepu. Sklep nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania wybranych produktów. Sklep nie udostępnia sponsorowanych opinii.

 

XII. Szczególne zasady sprzedaży treści w formie plików cyfrowych

1. Sprzedaż produktów cyfrowych prowadzona jest co do zasady na terytorium Polski.

2. Ze względu na specyfikę produktów cyfrowych, możesz dokonać zakupu tylko poprzez płatność z góry.

3. W przypadku ebooków i audiobooków chronionych za pomocą:

• AADRM (Adobe Adept Digital Right Management) – na karcie produktowej ebooka zamieszczamy informację wskazującą na zakres zezwoleń powiązanych z danym ebookiem, w tym w szczególności liczbę urządzeń, na których może on zostać otwarty oraz możliwość drukowania i zwielokrotniania ebooka w innej formie. Ebooki chronione AADRM możesz odczytać jedynie za pomocą oprogramowania Adobe

Digital Editions (ADE) oraz za pomocą urządzeń zgodnych z Adobe Digital Editions (ADE);

• technologii Watermark – każdy zakupiony ebook lub audiobook jest oznakowany indywidualnym identyfikatorem, umożliwiającym przypisanie Ci określonej kopii. Ebooki chronione technologią Watermark możesz odczytać za pomocą wielu popularnych programów i urządzeń, umożliwiających wyświetlenie plików w formacie PDF, MOBI lub EPUB. W przypadku audiobooków można je odsłuchać za

pomocą programów i urządzeń umożliwiających odtworzenie plików w formacie mp3.

4. Przed złożeniem zamówienia musisz wyrazić zgodę na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu odstąpienia od umowy zawartej na odległość (w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy –wyjaśniamy tę kwestię szczegółowo niżej w sekcji „Jak odstąpić od umowy”). Dzięki temu po dostarczeniu produktów cyfrowych możesz z nich od razu skorzystać – jednak bez możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.

5. Po tym jak złożysz zamówienie, na Twój adres poczty elektronicznej (wskazany w Twoim koncie Klienta) wyślemy potwierdzenie otrzymania przez nas złożonego przez Ciebie zamówienia.

6. Zamówienia obejmujące produkty cyfrowe przekazujemy do realizacji w momencie otrzymania przez nas informacji o dokonaniu pełnej płatności od podmiotu realizującego płatność.

7. Po tym jak otrzymamy takie potwierdzenie, prześlemy na Twój adres poczty elektronicznej (wskazany w Twoim koncie Klienta) link do pobrania zakupionego ebooka lub audiobooka. Jeżeli posiadasz konto Klienta w naszym Sklepie, link znajdziesz również w odpowiedniej zakładce („Pliki do pobrania”) dotyczącej produktów cyfrowych na Twoim koncie Klienta.

8. W przypadku zakupu ebooków i audiobooków w ramach jednej transakcji możesz zamówić tylko jedną sztukę danego tytułu ebooka lub audiobooka.

9. W przypadku ebooka:

• do pobrania udostępniamy plik w formacie. acsm (format Adobe Digital Editions) lub PDF/MOBI/EPUB (w przypadku ebooków bez zabezpieczenia AADRM);

• jeśli ebook składa się więcej niż jednego pliku, wyświetlona zostanie lista plików do pobrania;

• do pobrania pliku chronionego AADRM niezbędne jest zainstalowanie oprogramowania Adobe Digital Editions.

10. W przypadku audiobooków do pobrania udostępniamy plik mp3 lub archiwum zip zawierające plik/pliki mp3.

11. Zalecamy zapisywanie zakupionych produktów cyfrowych na własnym nośniku pamięci po dokonaniu zakupu. Sklep nie świadczy usługi przechowywania produktów cyfrowych w Sklepie, zatem ponosisz ryzyko niezapisania produktu cyfrowego na swoim nośniku pamięci po dokonaniu zakupu. Takie ryzyko może wystąpić w przypadku wygaśnięcia posiadanej przez Sklep licencji dystrybutora na dalszą sprzedaż lub udostępnianie produktów cyfrowych. W takiej sytuacji musimy wycofać te produkty ze sprzedaży lub

również usunąć z odpowiedniej zakładki dotyczącej produktów cyfrowych na Twoim koncie klienta– bez możliwości dalszego pobierania.

12. Masz prawo korzystać z ebooków i audiobooków na własny użytek zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

13. Nie możesz w szczególności:

• rozpowszechniać ebooków i audiobooków lub ich opracowań w całości lub w fragmentach, zarówno w celu zarobkowym, jak i niezarobkowym (np. udostępniać osobom trzecim), chyba że jest to rozpowszechnianie w ramach dozwolonego użytku osobistego;

• zwielokrotniać ebooków i audiobooków w innym celu niż dla potrzeb własnego użytku osobistego lub zgodnego z prawem korzystania z tych produktów, chyba że przepis prawa wyraźnie zezwala na takie zwielokrotnianie.

14. Możesz zgłosić nam reklamację dotyczącą zakupionego produktu cyfrowego, w szczególności, gdy:

• zakupiony produkt cyfrowy okaże się uszkodzony lub nie uruchamia się;

• dokonasz zapłaty za produkt cyfrowy, a nie otrzymasz możliwości jego pobrania;

• zakupiony produkt cyfrowy nie jest zgodny z umową (rękojmia).

Odpowiemy na Twoją reklamację w terminie 14 dni i poinformujemy Cię o dalszym sposobie postępowania.

15. W przypadku zakupu produktów cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym (np. na płycie CD), nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy, jeśli za Twoją zgodą spełnimy świadczenie przed upływem ustawowego terminu 14 dni do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a my poinformujemy Cię o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

16. Informacje o utracie prawa do odstąpienia od umowy w takich sytuacjach przekazujemy Ci przed złożeniem zamówienia dotyczącego produktów cyfrowych. Warunkiem złożenia zamówienia dotyczącego produktów cyfrowych jest również wyrażenie przez Ciebie zgody na spełnienie przez nas świadczenia przed upływem ustawowego terminu do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i związaną z tym utratę prawa do odstąpienia od umowy.

17. Jeśli jesteś Konsumentem, a mimo Twojej reklamacji związanej z niedostarczeniem produktu cyfrowego, nie dostarczymy Ci produktu cyfrowego niezwłocznie lub w uzgodnionym w ramach reklamacji terminie, masz prawo odstąpić od umowy.

18. Jeśli jesteś Konsumentem, nawet jeśli reklamacja związana z niedostarczeniem produktu cyfrowego nie została przez Ciebie złożona, masz prawo odstąpić od umowy, jeśli:

• oświadczyliśmy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczymy Ci produktu cyfrowego;

lub

• uzgodniliśmy lub z okoliczności zawarcia umowy wynikało, że określony termin dostarczenia produktu cyfrowego miał dla Ciebie istotne znaczenie, a my nie dostarczyliśmy produktu cyfrowego w tym terminie.

 

XIII. Dane osobowe

Administratorem danych osobowych podawanych w procesach rejestracji konta, składania zamówienia bez rejestracji, korzystania ze Sklepu (w tym dokonywania zakupów w Sklepie) jest Księgarnia Iuris Prudentia Katarzyna Glimasińska. Informację o przetwarzaniu Twoich danych osobowych przez Sklep znajdziesz w „Polityce prywatności”.

 

XIV. Zmiana Regulaminu

1. Sklep może wprowadzić zmiany w tym Regulaminie tylko z następujących ważnych przyczyn:

• konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa, mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;

• konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;

• rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu;

• zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;

• konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;

• zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;

• poprawa jakości obsługi Klientów;

• zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Sklepu.

2. O zmianie treści Regulaminu poinformujemy poprzez komunikat opublikowany na stronie Sklepu oraz w wypadku zarejestrowanych użytkowników, za pośrednictwem poczty elektronicznej.

3. Zmiany w Regulaminie będą obowiązywać najwcześniej 7 dni od daty, kiedy poinformujemy o takich zmianach.

4. Zmiany w Regulaminie nie będą wpływać na Twoje zamówienie, jeśli złożysz je przed wprowadzeniem tych zmian w życie– zrealizujemy je na dotychczasowych zasadach.

 

XV. Rozwiązywanie sporów

1. Jeżeli jesteś Konsumentem, możesz uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień́ oraz w sprawie sporu ze Sklepem, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów. Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://uokik.gov.pl) w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

2. Pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR).

4. Jeśli nie jesteś Konsumentem, ewentualne spory powstałe ze Sklepem, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sklepu.