Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży
38.84 zł | |
Rabat: | 17.16 zł |
Cena katalogowa: | 56.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 38.84 zł |
Dostępność: 1
Czas realizacji:
48 godzin
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży
Autorzy | Górniok-Naglik Alina |
---|---|
Format | 16.0x22.0cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Toruń |
Oprawa | Twarda |
Pkwiu | 58.11.12 |
Rok wydania | 2015 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |
Wydawca | Adam Marszałek |
Kod EAN/ISBN | 9788380190757 |
Liczba stron | 412 |
Zwrot w stronę edukacji kulturalnej jako podstawy autokreacji jest efektem wieloletnich pasji naukowo-badawczych autorki. Pierwotnie koncentrowały się one wokół analiz teoretycznych, dotyczących powinowactwa, korelacji sztuk na przestrzeni epok, połączonych z próbą dopracowania koncepcji metodycznej przedmiotu wiedza o kulturze. Pokłosiem tych poszukiwań jest przekonanie, że podstawą autokreacji powinno być w edukacji kulturalnej eksponowanie i zderzanie wzorów, konwencji bycia człowiekiem, w perspektywie dziejowej, umożliwiającej dokonanie wyboru, w kontekście bogatych doświadczeń i pogłębionej refleksji nad kondycją ludzką w całej jej rozciągłości. Przekonaniu temu towarzyszy również świadomość konieczności podejmowania takich badań, które nie powielają gotowych schematów i modeli, ale dostarczają pogłębionej refleksji nad sposobami edukacyjnego kształtowania i podnoszenia ludzkiej kondycji. Stąd też zwrot w badaniach w kierunku podejścia jakościowo-ilościowego.
Prezentowana w książce weryfikacja autorskiej koncepcji nauczania wiedzy o kulturze w kontekście autokreacji młodzieży licealnej – rozwijania jej kompetencji aksjologicznej i autokreacyjnej, stanowiąca naczelny cel podjętych badań, wymagała przełożenia przyjętych założeń teoretycznych na rozwiązania dydaktyczne, na praktykę edukacyjną. W efekcie proponowana koncepcja stanowi przykład zastosowania w praktyce szkolnej humanistycznego modelu procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Autorzy | Górniok-Naglik Alina |
---|---|
Format | 16.0x22.0cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Toruń |
Oprawa | Twarda |
Pkwiu | 58.11.12 |
Rok wydania | 2015 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |
Wydawca | Adam Marszałek |
Kod EAN/ISBN | 9788380190757 |
Liczba stron | 412 |