Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia
21.79 zł | |
Rabat: | 8.21 zł |
Cena katalogowa: | 30.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 21.79 zł |
Dostępność: 100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia
Autorzy | Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena |
---|---|
Format | 16.0x24.0 |
Języki | polski |
Miejscowość | Kraków |
Oprawa | Miękka |
Pkwiu | 58.11.1 |
Redakcja | Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena |
Rok wydania | 2014 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Impuls |
Kod EAN/ISBN | 9788378506393 |
Liczba stron | 196 |
Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważać zmarnowanych szans w środowisku szkolnym. Szkoła może się bowiem jawić jako miejsce pełne zagrożeń i powielanych stereotypów.?[...]
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy na temat wybranych zjawisk dotykających współczesną szkołę.?[...] publikacja wpisuje się w nurt dyskusji nad reformą edukacji i jej skutkami. Może stanowić leitmotiv dla dalszych poszukiwań twórczej edukacji, w której postulat indywidualizacji procesu nauczania i uczenia się oraz wychowania będzie zrealizowany. [...] to ważna pozycja dotycząca szkolnej rzeczywistości. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zarówno zawodowo, naukowo, jak i praktycznie zajmują się edukacją, wychowaniem, kształceniem dzieci i młodzieży.
Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mastalskiego
W klasycznej literaturze pedagogicznej o szkole traktuje się przede wszystkim pozytywnie, biorąc pod uwagę jej misję, a nie to, jaka rzeczywiście jest. Od czasu ukazania się pracy Illicha Społeczeństwo bez szkoły nasila się jednak nurt krytyczny wobec szkoły jako instytucji. Z jednej strony w debacie publicznej, a także w pracach naukowych zarzuca się jej nieudolne wykonywanie najważniejszych funkcji: wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i środowiskowej. Z drugiej strony szkoła jako instytucja wciąż trwa i nie widać możliwości zastąpienia jej w skali masowej przez instytucje alternatywne. Pozostaje więc systematyczne doskonalenie szkoły, a to z kolei jest uzależnione od wcześniejszych diagnoz różnych zakresów jej funkcjonowania. [...] Zebrane opracowania tworzą publikację, która może pobudzić dalszą dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się społeczeństwie.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego
Autorzy | Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena |
---|---|
Format | 16.0x24.0 |
Języki | polski |
Miejscowość | Kraków |
Oprawa | Miękka |
Pkwiu | 58.11.1 |
Redakcja | Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena |
Rok wydania | 2014 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Impuls |
Kod EAN/ISBN | 9788378506393 |
Liczba stron | 196 |