Moje konto

Traktatowa ochrona praw autorskich i praw pokrewnych

30.91 zł
Rabat: 10.04 zł
Cena katalogowa: 40.95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30.91 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 100 Bardzo dużo

Czas realizacji:
72 godziny

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł

Traktatowa ochrona praw autorskich i praw pokrewnych

Autorzy Barczewski M.
Format A5
Rok wydania 2007
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788375265651
Liczba stron 207

Ksika zawiera omówienie aktualnie obowizujcych unormowa konwencji midzynarodowych, które tworz uniwersalny system ochrony praw autorskich i praw pokrewnych.

Znajomo problematyki traktatowej ochrony wspomnianych uprawnie nabraa bowiem niezwykle istotnego znaczenia w dobie globalnego obrotu twórczoci. W konsekwencji przeprowadzono analiz zmierzajc do ustalenia, czy dotychczasowe standardy uniwersalne zapewniaj dostateczn ochron zarówno majtkowych, jak i osobistych interesów podmiotów praw autorskich oraz pokrewnych. Wymagao to równie przedstawienia rodków sucych egzekwowaniu odpowiednich obowizków traktatowych oraz uwzgldnienia dostpnych sposobów rozstrzygania sporów midzynarodowych dotyczcych realizacji wspomnianych zobowiza. W pracy omówiono take relacje midzy uniwersalnym a regionalnymi oraz krajowymi systemami ochrony praw autorskich i pokrewnych.

Spis treci: 

Wykaz skrótów
str. 11
Czasopisma
str. 11
Organizacje, stowarzyszenia, inne
str. 11
Wprowadzenie
str. 13

Rozdzia I. Traktatowe podstawy uniwersalnego systemu ochrony praw autorskich i pokrewnych
str. 17

1. Pojcie praw autorskich i praw pokrewnych
str. 17
2. Akt paryski Konwencji berneskiej o ochronie dzie literackich i artystycznych
str. 21
2.1. Geneza
str. 21
2.2. Kolejne wersje tekstu konwencji
str. 25
2.2.1. Akt berneski - 1886 r.
str. 25
2.2.2. Dodatkowy akt paryski - 1896 r.
str. 26
2.2.3. Akt berliski - 1908 r.
str. 26
2.2.4. Dodatkowy protokó berneski - 1914 r.
str. 27
2.2.5. Akt rzymski - 1928 r.
str. 27
2.2.6. Akt brukselski - 1948 r. .
str. 28
2.2.7. Akt sztokholmski - 1967 r.
str. 29
2.2.8. Akt paryski - 1971 r.
str. 30
2.3. Przedmiotowy zakres ochrony
str. 31
2.4. Podmiotowy zakres ochrony
str. 36
2.4.1. Kryterium autorstwa
str. 36
2.4.2. Kryterium obywatelstwa
str. 37
2.4.3. Kryterium miejsca pobytu
str. 39
2.4.4. Kryteria szczególne
str. 40
2.5. Czasowy zakres stosowania konwencji
str. 42
2.6. Zasady ochrony konwencyjnej
str. 42
2.6.1. Zasada asymilacji
str. 42
2.6.2. Zasada automatyzmu i niezalenoci ochrony
str. 45
2.7. Uprawnienia przewidziane w konwencji
str. 46
2.7.1. Prawa osobiste (art. 6bis)
str. 47
2.7.2. Prawo zezwalania na tumaczenie (art. 8)
str. 48
2.7.3. Prawo zezwalania na reprodukcj (art. 9)
str. 48
2.7.4. Prawo zezwalania na wystawienie, wykonanie i recytacj dziea (art. 11, art. 11ter)
str. 49
2.7.5. Prawa nadawcze (art. 11bis)
str. 50
2.7.6. Prawo zezwalania na opracowanie dziea zalenego (art. 12)
str. 57
2.7.7. Prawo zezwalania na nagranie dziea (art. 13)
str. 58
2.7.8. Prawa filmowe (art. 14)
str. 58
2.7.9. Prawo do wynagrodzenia za odsprzeda oryginau dziea (art. 14)
str. 59
2.8. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
str. 61
2.9. Czasowe ramy ochrony uprawnie
str. 64
2.10. Szczególne uatwienia dla pastw rozwijajcych si
str. 66
3. Powszechna konwencja o prawie autorskim
str. 69
3.1. Geneza i stosunek do Konwencji berneskiej
str. 69
3.2. Zakres ochrony konwencyjnej
str. 72
3.3. Formalne przesanki ochrony
str. 75
3.4. Zasada asymilacji i uprawnienia przewidziane w konwencji
str. 77
3.5. Czasowe ramy ochrony uprawnie
str. 81
4. Midzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych
str. 82
4.1. Geneza
str. 82
4.2. Zakres ochrony konwencyjnej
str. 83
4.3. Formalne przesanki ochrony
str. 86
4.4. Uprawnienia przewidziane w konwencji
str. 86
4.4.1. Prawa wykonawców
str. 86
4.4.2. Prawa producentów fonogramów
str. 88
4.4.3. Prawa organizacji nadawczych
str. 88
4.5. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
str. 89
4.6. Czasowe ramy ochrony uprawnie
str. 90
5. Podsumowanie
str. 90

Rozdzia II. Rozwój uniwersalnego systemu ochrony praw autorskich i pokrewnych pod wpywem wspóczesnego postpu technicznego
str. 93

1. Ochrona przed niedozwolonym powielaniem fonogramów oraz rozpowszechnianiem programów za porednictwem satelity
str. 93
1.1. Konwencja o ochronie producentów fonogramów przed ich niedozwolonym powielaniem
str. 93
1.1.1. Geneza i stosunek do innych umów midzynarodowych
str. 93
1.1.2. Zakres ochrony konwencyjnej
str. 94
1.1.3. Formalne przesanki ochrony
str. 95
1.1.4. Obowizek zapewnienia ochrony przed naruszeniami
str. 95
1.1.5. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
str. 96
1.1.6. Czasowe ramy ochrony konwencyjnej
str. 96
1.2. Konwencja dotyczca rozpowszechniania sygnau programu przekazywanego za porednictwem satelity
str. 96
1.2.1. Geneza i stosunek do innych umów midzynarodowych
str. 96
1.2.2. Zakres ochrony konwencyjnej
str. 97
1.2.3. Obowizek zapewnienia ochrony przed naruszeniami
str. 98
1.2.4. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
str. 98
1.2.5. Czasowe ramy ochrony konwencyjnej
str. 99
2. Ochrona praw autorskich i pokrewnych przed naruszeniami zwizanymi z zastosowaniem technologii cyfrowych
str. 99
2.1. Geneza traktatów WIPO z 1996 r.
str. 99
2.2. Traktat WIPO o prawie autorskim
str. 101
2.2.1. Stosunek do innych umów midzynarodowych
str. 101
2.2.2. Zakres ochrony traktatowej
str. 102
2.2.3. Uprawnienia przewidziane w traktacie
str. 103
2.2.3.1. Prawo zezwalania na wprowadzanie do obrotu - art. 6
str. 103
2.2.3.2. Prawo najmu - art. 7
str. 103
2.2.3.3. Prawo publicznego komunikowania - art. 8
str. 104
2.2.3.4. Ochrona rodków technicznych i informacji o zarzdzaniu prawami - art. 11, 12
str. 105
2.2.3.5. Prawo zezwalania na reprodukcj dziea
str. 108
2.2.4. Ograniczenia ochrony traktatowej
str. 108
2.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach
str. 109
2.3.1. Stosunek do innych umów midzynarodowych
str. 109
2.3.2. Zakres ochrony traktatowej
str. 110
2.3.3. Zasady ochrony konwencyjnej
str. 111
2.3.4. Uprawnienia przewidziane w traktacie
str. 112
2.3.5. Ograniczenia ochrony traktatowej
str. 116
2.3.6. Czasowe ramy ochrony uprawnie
str. 116
3. Nowe problemy zwizane z postpem technicznym
str. 117
3.1. Problem rejestracji audiowizualnych
str. 117
3.2. Problem ochrony organizacji nadawczych
str. 118
3.3. Problem jurysdykcji w odniesieniu do narusze praw autorskich i pokrewnych w sieci internetowej
str. 119
4. Podsumowanie
str. 120

Rozdzia III. Ochrona praw autorskich i pokrewnych w umowach dotyczcych stosunków handlowych
str. 123

1. Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw wasnoci intelektualnej (TRIPS)
str. 123
1.1. Geneza
str. 123
1.2. Charakter porozumienia i jego stosunek do innych umów midzynarodowych
str. 125
1.3. Zakres ochrony
str. 127
1.4. Zasady ochrony
str. 130
1.5. Uprawnienia przewidziane w porozumieniu
str. 133
1.5.1. Prawa autorskie
str. 133
1.5.2. Prawa pokrewne.
str. 134
1.5.2.1. Prawa wykonawców - art. 14 ust. 1
str. 134
1.5.2.2. Prawa producentów fonogramów - art. 14 ust. 2
str. 134
1.5.2.3. Prawa organizacji nadawczych - art. 14 ust. 3
str. 135
1.6. Ograniczenia ochrony
str. 135
1.7. Czas ochrony
str. 136
2. Porozumienia o wspópracy WTO oraz WIPO
str. 137
3. Porozumienia o wolnym handlu
str. 138
4. Podsumowanie
str. 139

Rozdzia IV. Egzekwowanie przestrzegania zobowiza traktatowych oraz rozstrzyganie sporów midzynarodowych dotyczcych praw autorskich i pokrewnych
str. 141

1. Uwagi wprowadzajce
str. 141
2. Podstawowe reguy dochodzenia i egzekwowania praw autorskich i pokrewnych przewidziane w Porozumieniu TRIPS
str. 142
3. Rodzaje rodków i procedur ustalanych na podstawie Porozumienia TRIPS
str. 144
3.1. Procedury cywilne i administracyjne
str. 144
3.1.1. Dowody
str. 145
3.1.2. Zabezpieczenie roszcze i inne rodki zaradcze
str. 145
3.1.3. Odszkodowanie
str. 146
3.1.4. Prawo do informacji
str. 146
3.1.5. Wynagrodzenie szkody pozwanemu
str. 147
3.2. rodki tymczasowe
str. 147
3.3. rodki stosowane przy kontroli granicznej
str. 148
3.4. Procedury karne i kary
str. 149
4. Regulacje Wspólnoty Europejskiej dotyczce egzekwowania praw autorskich i pokrewnych
str. 149
5. Rozstrzyganie sporów midzynarodowych
str. 154
5.1. Tradycyjne sposoby rozstrzygania sporów
str. 154
5.2. Rola wiatowej Organizacji Handlu
str. 156
5.2.1. Procedura rozstrzygania sporów
str. 156
5.2.1.1. Konsultacje
str. 156
5.2.1.2. Zespó orzekajcy
str. 157
5.2.1.3. Postpowanie apelacyjne
str. 158
5.2.1.4. Wykonanie zalece i orzecze
str. 159
5.2.1.5. Arbitra
str. 159
5.2.2. Przykady dotychczas rozstrzyganych sporów
str. 160
5.2.2.1. USA - Japonia (WT/DS28) oraz Wspólnoty Europejskie - Japonia (WT/DS42)
str. 160
5.2.2.2. USA - Irlandia (WT/DS82) oraz USA - Wspólnota Europejska (WT/DS115)
str. 161
5.2.2.3. Wspólnota Europejska - USA (WT/DS160)
str. 161
6. Podsumowanie
str. 163
Rozdzia V. Relacje midzy uniwersalnym a regionalnymi oraz wybranymi krajowymi systemami ochrony praw autorskich i pokrewnych
str. 165
1. Uwagi wprowadzajce
str. 165
2. Systemy regionalne
str. 166
2.1. Systemy europejskie
str. 166
2.1.1. Wspólnota Europejska
str. 166
2.1.2. Rada Europy
str. 169
2.2. Systemy pozaeuropejskie
str. 171
2.2.1. Systemy amerykaskie
str. 171
2.2.1.1. Porozumienia o wolnym handlu
str. 171
2.2.1.2. Wspólnota Andyjska
str. 173
2.2.2. System afrykaski
str. 174
3. Wybrane systemy krajowe
str. 177
3.1. Rzeczpospolita Polska
str. 177
3.2. Zjednoczone Królestwo
str. 180
3.3. Federacja Rosyjska
str. 182
3.4. Kenia
str. 184
4. Podsumowanie
str. 185

Konkluzje
str. 187
Bibliografia
str. 193

1. Materiay ródowe
str. 193
2. Literatura
Autorzy Barczewski M.
Format A5
Rok wydania 2007
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788375265651
Liczba stron 207
:
:
: