Moje konto

Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia: Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole

41.87 zł
Rabat: 14.13 zł
Cena katalogowa: 56.00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35.78 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 6 Dużo

Czas realizacji:
48 godzin

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł

Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia: Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole

Autorzy red. Joanna Dziekońska, Marzenna Nowicka
Format 16.0x23.0cm
Języki polski
Oprawa Miękka
Pkwiu 58.11.12
Redakcja Nowicka Marzenna, Dziekońska Joanna
Rok wydania 2019
Tematyka Pedagogika Oświata Szkolnictwo
Wydawca Adam Marszałek
Kod EAN/ISBN 9788366220034
Liczba stron 266
Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia – cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci – dopiero w młodości lub nawet później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w świecie nowych technologii. [...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą nowe wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności między oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technologiami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli. W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technologii cyfrowych. Fragment Wstępu Badacze problematyki nowych technologii w szkole rzadko koncentrują uwagę na nauczycielach. Większość opracowań zajmujących się tą tematyką rozpatruje metodyczne aspekty włączania urządzeń informacyjno-komunikacyjnych do procesu kształcenia lub przybliża zagrożenia związane z niewłaściwym wykorzystaniem smartfonów, tabletów czy mediów społecznościowych. Zarówno skupianie się wyłącznie na aspektach dydaktycznych, jak i podkreślanie negatywnych stron mediów znacząco ogranicza badanie ich roli w nabywaniu nowych kompetencji czy budowaniu struktur wiedzy. Przygotowywana pozycja wykracza poza nakreślone wyżej ramy, postrzegając nauczyciela w roli ciągłego poszukiwacza dróg porozumienia z uczniami – użytkownikami nowoczesnych technologii. Analiza społecznego kontekstu korzystania z nowych technologii w szkole, w tym badanie nastawienia nauczycieli do ich stosowania, jest ważna. Ta perspektywa dominuje w tekstach recenzowanej książki. Fragment recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG
Autorzy red. Joanna Dziekońska, Marzenna Nowicka
Format 16.0x23.0cm
Języki polski
Oprawa Miękka
Pkwiu 58.11.12
Redakcja Nowicka Marzenna, Dziekońska Joanna
Rok wydania 2019
Tematyka Pedagogika Oświata Szkolnictwo
Wydawca Adam Marszałek
Kod EAN/ISBN 9788366220034
Liczba stron 266
:
:
: