Moje konto

Myślenie krytyczne w edukacji: Metodyka kształcenia w szkole podstawowej

34.10 zł
Rabat: 10.80 zł
Cena katalogowa: 44.90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31.31 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 13 Dużo

Czas realizacji:
48 godzin

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł

Myślenie krytyczne w edukacji: Metodyka kształcenia w szkole podstawowej

Autorzy Czaja-Chudyba Iwona
Format 16.8x24.0cm
Języki polski
Miejscowość Łódź
Oprawa Miękka
Pkwiu 58.11.19.0
Rok wydania 2020
Tematyka Pedagogika Oświata Szkolnictwo
Wydanie 1
Wydawca Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Kod EAN/ISBN 9788381429306
Liczba stron 218
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko. Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie. Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy. prof. dr hab. Stanisław Dylak W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Autorzy Czaja-Chudyba Iwona
Format 16.8x24.0cm
Języki polski
Miejscowość Łódź
Oprawa Miękka
Pkwiu 58.11.19.0
Rok wydania 2020
Tematyka Pedagogika Oświata Szkolnictwo
Wydanie 1
Wydawca Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Kod EAN/ISBN 9788381429306
Liczba stron 218
:
:
: