Myślenie krytyczne w edukacji: Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
34.10 zł | |
Rabat: | 10.80 zł |
Cena katalogowa: | 44.90 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 31.31 zł |
Dostępność: 13
Czas realizacji:
48 godzin
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Myślenie krytyczne w edukacji: Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
Autorzy | Czaja-Chudyba Iwona |
---|---|
Format | 16.8x24.0cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Łódź |
Oprawa | Miękka |
Pkwiu | 58.11.19.0 |
Rok wydania | 2020 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Kod EAN/ISBN | 9788381429306 |
Liczba stron | 218 |
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko.
Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie.
Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy.
prof. dr hab. Stanisław Dylak
W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Autorzy | Czaja-Chudyba Iwona |
---|---|
Format | 16.8x24.0cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Łódź |
Oprawa | Miękka |
Pkwiu | 58.11.19.0 |
Rok wydania | 2020 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Kod EAN/ISBN | 9788381429306 |
Liczba stron | 218 |