Profilaktyka wybranych problemów zdrowotnych (w wymiarze edukacyjnym)
19.21 zł | |
Rabat: | 1.79 zł |
Cena katalogowa: | 21.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 19.21 zł |
Dostępność:
100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Profilaktyka wybranych problemów zdrowotnych (w wymiarze edukacyjnym)
Autorzy | red.Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna, red.Kowalczewska-Grabowska Katarzyna |
---|---|
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Kod EAN/ISBN | 9788322622216 |
Liczba stron | 172 |
Profilaktyka wybranych problemów zdrowotnych (w wymiarze edukacyjnym)
Punktem wyjcia w prezentowanej monografii s okrelone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treci maj swój wymiar profilaktyczny, ale wpisuj si take w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, e jest ona globaln strategi dziaa na rzecz zdrowia, której niezbdny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dziki niej ludzie zyskuj odpowiednie kompetencje, pozwalajce im na dokonywanie zmian w swoim rodowisku i stylu ycia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczcych istniej dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedn z nich jest tworzenie warunków umoliwiajcych ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadajc t wiedz mog oni wzmacnia swoje zdolnoci do dziaania na rzecz zdrowia wasnego i innych, jednoczenie stajc si podmiotami tych dziaa. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezporednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do dziaania) mog dokona zmiany spoecznej, do której dy si w promocji zdrowia. Drug ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaywanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpyway na polityk publiczn i ksztatowanie konkretnych rodowisk. Prezentowana publikacja spenia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje moliwo poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziaania im, z drugiej – jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieci si tworzenie rodowisk wspierajcych zdrowie.
Punktem wyjcia w prezentowanej monografii s okrelone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treci maj swój wymiar profilaktyczny, ale wpisuj si take w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, e jest ona globaln strategi dziaa na rzecz zdrowia, której niezbdny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dziki niej ludzie zyskuj odpowiednie kompetencje, pozwalajce im na dokonywanie zmian w swoim rodowisku i stylu ycia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczcych istniej dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedn z nich jest tworzenie warunków umoliwiajcych ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadajc t wiedz mog oni wzmacnia swoje zdolnoci do dziaania na rzecz zdrowia wasnego i innych, jednoczenie stajc si podmiotami tych dziaa. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezporednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do dziaania) mog dokona zmiany spoecznej, do której dy si w promocji zdrowia. Drug ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaywanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpyway na polityk publiczn i ksztatowanie konkretnych rodowisk. Prezentowana publikacja spenia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje moliwo poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziaania im, z drugiej – jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieci si tworzenie rodowisk wspierajcych zdrowie.
Autorzy | red.Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna, red.Kowalczewska-Grabowska Katarzyna |
---|---|
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Kod EAN/ISBN | 9788322622216 |
Liczba stron | 172 |