O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W świetle badań społeczno-pedagogicznych
21.13 zł | |
Rabat: | 1.97 zł |
Cena katalogowa: | 23.10 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 21.13 zł |
Dostępność:
100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W świetle badań społeczno-pedagogicznych
Autorzy | Bulska Joanna |
---|---|
Format | 150x240 |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Kod EAN/ISBN | 9788322621431 |
Liczba stron | 184 |
O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet. W wietle bada spoeczno-pedagogicznych
Prezentowane w niniejszej pracy zagadnienia maj charakter interdyscyplinarny i mieszcz si w krgu zainteresowa pedagogiki zdrowia – dyscypliny, która czy przede wszystkim elementy pedagogiki spoecznej, socjologii zdrowia i choroby, medycyny spoecznej, psychologii zdrowia oraz polityki spoecznej. Ksika omawia biece i wane problemy spoeczne odnoszce si do zdrowia oraz zmusza do refleksji nad tym, jakie dziaania naley podj, aby poprawi zdrowotno kobiet w Polsce. Niniejsza praca prezentuje takie kwestie, jak: znaczenie wyksztacenia w przygotowaniu kobiety do roli matki; zagroenia zdrowia wynikajce z chorób cywilizacyjnych w kontekcie niepodnoci kobiet; terapia dziecicych zaburze mowy w kontekcie wiedzy i zaangaowania matki w proces leczenia; styl ycia kobiet w trakcie leczenia raka piersi i po jego zakoczeniu; samopoczucie kobiet hospitalizowanych z uwzgldnieniem arteterapii; wpyw zabiegów kosmetycznych na samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne modych kobiet; opinie kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych dziaa prozdrowotnych w rónych instytucjach suby zdrowia lub jednostkach mogcych upowszechnia edukacj zdrowotn. Ksik podsumowuje próba przegldu wybranych dylematów zdrowotnych, które mog stanowi zagroenie dla zdrowia i ycia kobiet oraz wpywa na jako ich funkcjonowania w rodowisku spoecznym. Publikacja skierowana jest zatem do pedagogów spoecznych i studentów pedagogiki rónych specjalnoci (szczególnie do studentów ksztaccych si w zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwaszcza do kobiet zainteresowanych wzmacnianiem i pomnaaniem wasnego zdrowia.
Joanna Bulska, doktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Katedrze Pedagogiki Spoecznej Uniwersytetu lskiego w Katowicach. Prowadzi zajcia z promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i zdrowia publicznego. Autorka ksiek z zakresu interdyscyplinarnego charakteru promocji zdrowia.
Wybrane publikacje: Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w rodowisku ich ycia(Toru 2008); Zagroenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – Pedagogiczne konteksty badawcze(Kraków 2008); rodowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka (Toru 2012); Carrying out the Education for Safety as a Chance to Minimise Risky Behaviour of School-age Children and Youth („The New Educational Review”); Teacher`s Work Evaluation as an Element of Education Quality („The New Educational Review”); The child with congenital defekt of the neural system – selectedbio-psycho-social issues(„Kwartalnik Pedagogiczny”).
Prezentowane w niniejszej pracy zagadnienia maj charakter interdyscyplinarny i mieszcz si w krgu zainteresowa pedagogiki zdrowia – dyscypliny, która czy przede wszystkim elementy pedagogiki spoecznej, socjologii zdrowia i choroby, medycyny spoecznej, psychologii zdrowia oraz polityki spoecznej. Ksika omawia biece i wane problemy spoeczne odnoszce si do zdrowia oraz zmusza do refleksji nad tym, jakie dziaania naley podj, aby poprawi zdrowotno kobiet w Polsce. Niniejsza praca prezentuje takie kwestie, jak: znaczenie wyksztacenia w przygotowaniu kobiety do roli matki; zagroenia zdrowia wynikajce z chorób cywilizacyjnych w kontekcie niepodnoci kobiet; terapia dziecicych zaburze mowy w kontekcie wiedzy i zaangaowania matki w proces leczenia; styl ycia kobiet w trakcie leczenia raka piersi i po jego zakoczeniu; samopoczucie kobiet hospitalizowanych z uwzgldnieniem arteterapii; wpyw zabiegów kosmetycznych na samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne modych kobiet; opinie kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych dziaa prozdrowotnych w rónych instytucjach suby zdrowia lub jednostkach mogcych upowszechnia edukacj zdrowotn. Ksik podsumowuje próba przegldu wybranych dylematów zdrowotnych, które mog stanowi zagroenie dla zdrowia i ycia kobiet oraz wpywa na jako ich funkcjonowania w rodowisku spoecznym. Publikacja skierowana jest zatem do pedagogów spoecznych i studentów pedagogiki rónych specjalnoci (szczególnie do studentów ksztaccych si w zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwaszcza do kobiet zainteresowanych wzmacnianiem i pomnaaniem wasnego zdrowia.
Joanna Bulska, doktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Katedrze Pedagogiki Spoecznej Uniwersytetu lskiego w Katowicach. Prowadzi zajcia z promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i zdrowia publicznego. Autorka ksiek z zakresu interdyscyplinarnego charakteru promocji zdrowia.
Wybrane publikacje: Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w rodowisku ich ycia(Toru 2008); Zagroenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi – Pedagogiczne konteksty badawcze(Kraków 2008); rodowisko rodzinne w trosce o zdrowie dziecka (Toru 2012); Carrying out the Education for Safety as a Chance to Minimise Risky Behaviour of School-age Children and Youth („The New Educational Review”); Teacher`s Work Evaluation as an Element of Education Quality („The New Educational Review”); The child with congenital defekt of the neural system – selectedbio-psycho-social issues(„Kwartalnik Pedagogiczny”).
Autorzy | Bulska Joanna |
---|---|
Format | 150x240 |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Kod EAN/ISBN | 9788322621431 |
Liczba stron | 184 |