Heurystyki kategorii rozmytych w koncepcji pomiaru psychologicznego
30.24 zł | |
Rabat: | 7.56 zł |
Cena katalogowa: | 37.80 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 30.24 zł |
Dostępność: 100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Heurystyki kategorii rozmytych w koncepcji pomiaru psychologicznego
Autorzy | Noworol Czesław |
---|---|
Format | B5 |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Kod EAN/ISBN | 9788323334781 |
Liczba stron | 196 |
Heurystyki kategorii rozmytych w koncepcji pomiaru psychologicznego
Niniejsza ksika jest pierwsz w Polsce monografi, która stanowi autorsk propozycj oparcia pomiaru psychologicznego na heurystykach kategorii rozmytych. Podstaw tych heurystyk stanowi teorie zbiorów rozmytych, ujmujce przynaleno elementu do zbioru w pewnym stopniu zawartego od 0 do 1, oraz logika rozmyta uwzgldniajca nieskoczenie wiele odcieni prawdy czy faszu wprowadzonych przez Lotfi Zadeha. Heurystyki kategorii rozmytych pozwalaj, w pewnym zakresie, na przenikanie si koncepcji jakociowego i ilociowego pomiaru psychologicznego, eliminujc sztuczne bariery, ustanawiajc jasn korespondencj pomidzy pojciami matematycznymi i werbalnymi, poprzez wprowadzanie pomiaru bardziej opartego na rozmytych przedziaach ni na skalach punktowych. Wprowadzenie rozmytych miar asocjacji i pokrycia kategorii rozmytych stanowi podstaw do wielowymiarowych technik redukcji danych psychologicznych bdcych analogi naukow lub uogólnieniem takich technik, jak analiza czynnikowa, skalowanie wielowymiarowe czy hierarchiczna analiza skupie. Celem tej monografii jest zaproponowanie nowego nurtu w metodologii bada psychologicznych, wykorzystujcego ujcie nieprobabilistyczne, któremu nadano nazw heurystyk kategorii rozmytych
Czesaw Noworol – magister matematyki, doktor nauk technicznych w zakresie organizacji i zarzdzania oraz doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, jest zatrudniony w Instytucie Ekonomii i Zarzdzania Uniwersytetu Jagielloskiego. Zajmuje si metodologi bada naukowych w dziedzinie nauk spoecznych. Autor ponad 200 publikacji, w tym z zakresu stosowania matematyki i metod statystyki matematycznej do metodologii bada naukowych, a w szczególnoci pionierskich zastosowa analizy sekwencyjnej, metod analizy skupie, wielowymiarowych analiz i redukcji danych oraz hierarchicznych modeli rozmytych do metodologii bada psychologicznych. Czonek wielu prestiowych organizacji i towarzystw naukowych, m.in. Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, American Psychological Association, Applied Vocational Psychology and Policy Research Unit, International Stress Management Association, Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Jest ekspertem Komisji Europejskiej, koordynatorem i ekspertem ponad 20 midzynarodowych projektów badawczych wspófinansowanych przez KE w ramach takich programów, jak Lifelong Learning Programme, Leonardo da Vinci, Comenius, Joint Actions, Phare.
Niniejsza ksika jest pierwsz w Polsce monografi, która stanowi autorsk propozycj oparcia pomiaru psychologicznego na heurystykach kategorii rozmytych. Podstaw tych heurystyk stanowi teorie zbiorów rozmytych, ujmujce przynaleno elementu do zbioru w pewnym stopniu zawartego od 0 do 1, oraz logika rozmyta uwzgldniajca nieskoczenie wiele odcieni prawdy czy faszu wprowadzonych przez Lotfi Zadeha. Heurystyki kategorii rozmytych pozwalaj, w pewnym zakresie, na przenikanie si koncepcji jakociowego i ilociowego pomiaru psychologicznego, eliminujc sztuczne bariery, ustanawiajc jasn korespondencj pomidzy pojciami matematycznymi i werbalnymi, poprzez wprowadzanie pomiaru bardziej opartego na rozmytych przedziaach ni na skalach punktowych. Wprowadzenie rozmytych miar asocjacji i pokrycia kategorii rozmytych stanowi podstaw do wielowymiarowych technik redukcji danych psychologicznych bdcych analogi naukow lub uogólnieniem takich technik, jak analiza czynnikowa, skalowanie wielowymiarowe czy hierarchiczna analiza skupie. Celem tej monografii jest zaproponowanie nowego nurtu w metodologii bada psychologicznych, wykorzystujcego ujcie nieprobabilistyczne, któremu nadano nazw heurystyk kategorii rozmytych
Czesaw Noworol – magister matematyki, doktor nauk technicznych w zakresie organizacji i zarzdzania oraz doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, jest zatrudniony w Instytucie Ekonomii i Zarzdzania Uniwersytetu Jagielloskiego. Zajmuje si metodologi bada naukowych w dziedzinie nauk spoecznych. Autor ponad 200 publikacji, w tym z zakresu stosowania matematyki i metod statystyki matematycznej do metodologii bada naukowych, a w szczególnoci pionierskich zastosowa analizy sekwencyjnej, metod analizy skupie, wielowymiarowych analiz i redukcji danych oraz hierarchicznych modeli rozmytych do metodologii bada psychologicznych. Czonek wielu prestiowych organizacji i towarzystw naukowych, m.in. Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, American Psychological Association, Applied Vocational Psychology and Policy Research Unit, International Stress Management Association, Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Jest ekspertem Komisji Europejskiej, koordynatorem i ekspertem ponad 20 midzynarodowych projektów badawczych wspófinansowanych przez KE w ramach takich programów, jak Lifelong Learning Programme, Leonardo da Vinci, Comenius, Joint Actions, Phare.
Autorzy | Noworol Czesław |
---|---|
Format | B5 |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Kod EAN/ISBN | 9788323334781 |
Liczba stron | 196 |