Moje konto

Przewodnik po e-learningu

52.09 zł
Rabat: 16.91 zł
Cena katalogowa: 69.00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52.09 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 101 Bardzo dużo

Czas realizacji:
48 godzin

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł

Przewodnik po e-learningu

Autorzy Hyla Marek
Format B5
Rok wydania 2012
Wydanie 4
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788326440052
Liczba stron 351
Przewodnik po e-learningu

Tre ksiki

E-learning dotyka trzech rónych zagadnie: technologii, treci szkoleniowej oraz usug wsparcia procesu nauczania. Kady z tych tematów zostanie omówiony, cho w niniejszej publikacji szczególn uwag powiciem problemowi treci wykorzystywanych w e-learningu. Szersze omówienie aspektów technologicznych mona znale w mojej pierwszej ksice E-learning - od pomyslu do rozwizania.

Adresaci ksiki

Rozmawiajc z przedstawicielami firm zainteresowanych wdroeniem e-learningu, spotykam si z osobami pracujcymi w rónych dziaach organizacji: w dziale kadr bd szkole, w dziale informatycznym, czasem w dziale sprzeday lub w dziale obsugi klienta. Jest swego rodzaju fenomenem, e osoby zajmujce tak róne stanowiska dostrzegaj korzyci z zastosowania jednego rozwizania w dziedzinach, za które s odpowiedzialne.

E-learning jest zagadnieniem z pogranicza wielu dyscyplin. Staraem si wic, by ksika bya zrozumiaa i ciekawa zarówno dla kadrowca, jak i dla informatyka, zarówno dla osoby chccej zastosowa e-learning w szkoleniu pracowników, jak i dla menederów kontaktujcych si z klientami docelowymi.

Struktura ksiki

Ide, która przywiecaa mi podczas pisania ksiki, byo takie opracowanie materiau, by przypomina on na tyle, na ile to moliwe, szkolenie w modelu e-learningu. Staraem si wic stosowa mechanizmy wykorzystywane zwykle do nauczania przez sie, takie jak:

•    efektywny sposób nawigacji w postaci obszernego spisu treci na pocztku ksiki oraz spisów ilustracji i tabel na jej kocu,
•    strukturalizacja treci w postaci drzewa, pozwalajca na logiczn konstrukcj wykadu oraz atw „orientacj w terenie",
•    atomizacja wiedzy, czyli podzielenie materiau na drobne i w miar niezalene fragmenty, co w efekcie umoliwia wybiórcze czytanie ksiki,
•    wzbogacenie treci o tabele i ilustracje (w tym take zrzuty ekranów),
•    zamieszczenie materiaów uzupeniajcych na kocu ksiki (dodatki A i B),
•    zamieszczenie odnoników do wybranych witryn internetowych, na których mona znale dodatkowe informacje na temat omawianych zagadnie,
•    redundancja wybranych tez, postulatów i fragmentów.

Czytelnikom mniej obeznanym z problematyk e-learningu, sugeruj, by zaczli lektur od zamieszczonego w dodatku B „Sownika terminów zwizanych z e-learningiem". Poniewa struktura ksiki umoliwia czytanie wybiórcze, miao mona pomija te partie, które dla danego czytelnika s mniej interesujce.

Czwarte wydanie ksiki

Gdy zostaem poproszony o przejrzenie i aktualizacj treci ksiki przed jej czwartym wydaniem, zaczem zastanawia si, na ile zmieni si rynek, funkcjonujce na nim rozwizania oraz procesy midzy rokiem 2005 i 2012. Zmian tych jest oczywicie sporo - nie wpywaj one jednak znaczco na tre publikacji. Jej trzon stanowi bowiem pewien fundament (z natury - niezmienny) wiedzy na temat zagadnienia, jakim jest e-learning.

W niektórych miejscach dodaem jednak informacje o nowych trendach, rozwizaniach i modelach.

Zastanawiaem si take, czy aktualizowa dane analityczne - bazujce na raportach i badaniach. Doszedem jednak do wniosku, e nie bd tego robi. Wikszo danych przedstawionych w ksice dotyczy bowiem rynku Stanów Zjednoczonych w latach 2000-2003 - a jest to obraz, który z do duym przyblieniem odzwierciedla obecny stan rynku szkole e-learningowych w Polsce.
Autorzy Hyla Marek
Format B5
Rok wydania 2012
Wydanie 4
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788326440052
Liczba stron 351
Ocena:
:
:
: