Moje konto

Pozyskiwanie inwestorów do gmin

30.91 zł
Rabat: 10.04 zł
Cena katalogowa: 40.95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30.91 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 102 Bardzo dużo

Czas realizacji:
48 godzin

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł

Pozyskiwanie inwestorów do gmin

Autorzy Jarczewski W.
Format A5
Rok wydania 2007
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788375262247
Liczba stron 176

Gwnym celem tego opracowania, przygotowanego na podstawie czteroletnich bada prowadzonych w Instytucie Geografii i Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie Jagielloskim, jest wskazanie zalenoci pomidzy poszczeglnymi dziaaniami podejmowanymi przez wadze lokalne a napywem nowych inwestorw do gmin. Punktem wyjcia byy klasyfikacja i uporzdkowanie dziaa, jakie podejmuj i mog podejmowa wadze lokalne w celu przycignicia inwestorw. Czynniki lokalizacji przedsibiorstw s liczne i silnie zrnicowane. Oczywiste wydaje si wic stwierdzenie, e dziaania, podejmowane przez wadze lokalne w celu zwikszenia swoich szans na pozyskanie inwestorw, take musz by liczne i wielokierunkowe. W zwizku z brakiem odpowiednio kompletnej i przedyskutowanej listy dziaa proinwestycyjnych podjto wysiek przeanalizowania moliwie najobszerniejszego ich zestawu (dziaa potencjalnie moliwych i rzeczywicie podejmowanych przez polskie samorzdy) w obrbie nastpujcych zagadnie: przywdztwo w gminie, planowanie proinwestycyjne, przygotowanie ofert inwestycyjnych i ich promocja, prowadzenie negocjacji oraz obsuga procesu inwestycyjnego i obsuga poinwestycyjna.

Problematyk dziaa proinwestycyjnych starano si uj caociowo, a poszczeglne rozdziay zostay uoone tak, by opracowanie stanowio chronologiczny i logiczny cig kolejnych posuni, ktrych zwieczeniem powinno by przecicie wstgi z okazji rozpoczcia dziaalnoci nowej firmy w gminie. Poza wadzami lokalnymi niewiele osb zajmuje si jednak kompleksowo dziaaniami proinwestycyjnymi. Kady rozdzia zosta wic przygotowany w ten sposb, e stanowi pewn cao i moe by studiowany oddzielnie. Osoby zainteresowane np. tylko promocj proinwestycyjn znajd zatem w rozdziale 6 przepis na skuteczn polityk informacyjn gmin.

Opracowanie powstao gwnie z myl o praktykach - osobach pracujcych w samorzdach oraz rnego rodzaju firmach i instytucjach dziaajcych na rzecz przycignicia nowych firm. Przytaczane w kadym rozdziale przykady udanych i nieudanych dziaa proinwestycyjnych mog by pomocne w tworzeniu wasnych, oryginalnych sposobw przycigania nowych przedsibiorcw. Przedstawienie omawianych uwarunkowa i procesw w kontekcie teorii lokalizacji, teorii lokalnej wadzy publicznej oraz koncepcji marketingu terytorialnego sprawia, e opracowanie to moe by wykorzystywane take przez wykadowcw i studentw ekonomii, geografii, urbanistyki, marketingu i zarzdzania oraz administracji.

 Spis treci: 



Przedmowa
str. 9

Rozdzia 1. Wprowadzenie
str. 11

Cele ksiki
str. 11
Wpyw wadz lokalnych na decyzje lokalizacyjne firm
str. 14
Marketing terytorialny
str. 16
Kto rzdzi w miecie?
str. 20
Ukad pracy
str. 22

Rozdzia 2. Znaczenie postaw wadz lokalnych w dziaaniach proinwestycyjnych gmin
str. 24

Wizja proinwestycyjna
str. 28
Metropolie
str. 32
Stabilno wadzy
str. 33
Liczba kadencji a dziaania proinwestycyjne
str. 33
Przejcie wadzy w gminie
str. 36
Wnioski
str. 37

Rozdzia 3. Proinwestycyjne planowanie strategiczne
str. 40

Etapy proinwestycyjnego planowania strategicznego w gminach
str. 42
Zbieranie danych i ich analiza
str. 44
Obranie celw i zaplanowanie rodkw ich realizacji
str. 48
Wdraanie i kontrola
str. 50
Wnioski
str. 51

Rozdzia 4. Przygotowywanie ofert inwestycyjnych
str. 53

Nieruchomoci
str. 53
Oferowanie przez gmin nieruchomoci prywatnych
str. 62
Cechy dziaek inwestycyjnych
str. 65
Zachty dla inwestorw
str. 70
Wnioski
str. 72

Rozdzia 5. Specjalne strefy ekonomiczne w gminach
str. 74

Funkcjonowanie SSE w Polsce
str. 74
Pozyskiwanie SSE dla gmin
str. 79
Wnioski
str. 84

Rozdzia 6. Promocja proinwestycyjna gmin
str. 85

Strategie promocji gmin
str. 87
Promocja porednia
str. 88
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ)
str. 89
Promocja bezporednia
str. 107
Promocja proinwestycyjna a wizerunek gminy
str. 123
Ocena efektywnoci dziaa promocyjnych
str. 125
Wnioski
str. 128

Rozdzia 7. Prowadzenie negocjacji oraz obsuga inwestorw
str. 131

Organizacja obsugi inwestorw w urzdach
str. 131
Prowadzenie negocjacji
str. 134
Obsuga procesu inwestycyjnego
str. 138
Wnioski
str. 141

Rozdzia 8. Opieka poinwestycyjna
str. 143

Platformy wsppracy
str. 145
Obszary opieki poinwestycyjnej
str. 148
Znaczenie opieki poinwestycyjnej w polityce proinwestycyjnej
str. 153
Wnioski
str. 153

Rozdzia 9. Podsumowanie
str. 155

Trzeba dziaa, by osign sukces
str. 157
Sposoby wpywania na decyzje lokalizacyjne inwestorw
str. 160
Co z tym marketingiem terytorialnym?
str. 163

Spis tabel
str. 167
Spis ilustracji
str. 168
Spis przykadw
str. 169
Bibliografia
str. 173
Autorzy Jarczewski W.
Format A5
Rok wydania 2007
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788375262247
Liczba stron 176
Ocena:
:
:
: