Teorie rozwoju człowieka
123.21 zł | |
Rabat: | 35.79 zł |
Cena katalogowa: | 159.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 123.21 zł |
Dostępność: 51
Czas realizacji:
48 godzin
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Teorie rozwoju człowieka
Autorzy | Newman Barbara M., Newman Philip R. |
---|---|
Format | 21.0x29.7cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Warszawa |
Oprawa | Miękka |
Rok wydania | 2024 |
Tematyka | Psychologia |
Tłumacze | Białecka Marta |
Tytuł oryginału | Theories of Human Development |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Kod EAN/ISBN | 9788301235901 |
Liczba stron | 450 |
Nauka patrzenia na zjawiska rozwojowe z perspektywy różnych teorii, czyli wyjaśnień, których prawdziwość sprawdzono w badaniach naukowych, to przygoda i wyzwanie. Podręcznik Teorie rozwoju człowieka uczy otwartości umysłu, refleksji, umiejętności zdystansowania się wobec prostych i szybkich wyjaśnień, poszukiwania rzetelnych źródeł wiedzy i dostrzegania rozwiązań praktycznych problemów dzięki świadomemu analizowaniu złożonych ludzkich zachowań. W trzech częściach książki autorzy kompleksowo omawiają: Teorie, które akcentują rolę czynników biologicznych w rozwoju człowieka (teorie: ewolucyjna, psychoanalityczna i poznawcza) Teorie, które podkreślają rolę czynników środowiskowych w rozwoju człowieka (teorie: uczenia się, ról społecznych, rozwoju w biegu życia oraz sprawiedliwości społecznej) Teorie podkreślające interakcję między jednostką a środowiskiem (teorie: psychospołeczna, kulturowo-historyczna, bioekologiczna oraz teoria systemów dynamicznych)
Barara i Philip Newmanowie nie tylko przedstawiają teorie rozwoju, lecz także porównują je ze sobą, pokazują kontekst historyczny i kulturowy, w którym powstały i nadal powstają, wskazują ich zalety i wady, pytają, jak wykorzystać wiedzę naukową w praktyce i jak zgodnie z każdą z koncepcji interpretować studia przypadków. Nie budują w czytelniku przekonania, że nauka jest „wiedzą oświeconą”, przeciwnie – pozwalają dostrzec jej kumulatywny charakter i metodologiczny rygor, który nakazuje sprawdzać prawdziwość tez różnych teorii i otwierać się na nowe odkrycia. Głównym celem tej książki jest wspieranie krytycznego myślenia i aktywnego podejścia do uczenia się.
Autorzy | Newman Barbara M., Newman Philip R. |
---|---|
Format | 21.0x29.7cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Warszawa |
Oprawa | Miękka |
Rok wydania | 2024 |
Tematyka | Psychologia |
Tłumacze | Białecka Marta |
Tytuł oryginału | Theories of Human Development |
Wydanie | 1 |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Kod EAN/ISBN | 9788301235901 |
Liczba stron | 450 |