Kino, film, psychologia
36.10 zł | |
Rabat: | 7.80 zł |
Cena katalogowa: | 43.90 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 32.96 zł |
Dostępność: 1
Czas realizacji:
48 godzin
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł
Kino, film, psychologia
Autorzy | Agnieszka Ogonowska |
---|---|
Format | 14.5x20.5cm |
Języki | polski |
Oprawa | Miękka |
Pkwiu | 58.11 |
Redakcja | Ogonowska Agnieszka |
Rok wydania | 2018 |
Tematyka | Psychologia |
Wydawca | Wydawnictwo Edukacyjne |
Kod EAN/ISBN | 9788363590963 |
Liczba stron | 320 |
To kolejna publikacja w serii "Psychologia stosowana". Artykuły zgromadzone w tej książce są przykładem analiz relacji między: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. analiza dzieła filmowego z wykorzystaniem teorii psychologicznej), a także filmem a jego autorem.
Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, wykorzystanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady ukazujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można
by mnożyć.
Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w całkowicie nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka” i innych środków technicznych, by uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację między obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których zarówno wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm zostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy”. Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie.
Ze Wstępu autorstwa prof. Agnieszki Ogonowskiej
Autorzy | Agnieszka Ogonowska |
---|---|
Format | 14.5x20.5cm |
Języki | polski |
Oprawa | Miękka |
Pkwiu | 58.11 |
Redakcja | Ogonowska Agnieszka |
Rok wydania | 2018 |
Tematyka | Psychologia |
Wydawca | Wydawnictwo Edukacyjne |
Kod EAN/ISBN | 9788363590963 |
Liczba stron | 320 |