Moje konto

Kino, film, psychologia

36.10 zł
Rabat: 7.80 zł
Cena katalogowa: 43.90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32.96 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 1 Na wyczerpaniu

Czas realizacji:
48 godzin

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 399.00 zł

Kino, film, psychologia

Autorzy Agnieszka Ogonowska
Format 14.5x20.5cm
Języki polski
Oprawa Miękka
Pkwiu 58.11
Redakcja Ogonowska Agnieszka
Rok wydania 2018
Tematyka Psychologia
Wydawca Wydawnictwo Edukacyjne
Kod EAN/ISBN 9788363590963
Liczba stron 320
To kolejna publikacja w serii "Psychologia stosowana". Artykuły zgromadzone w tej książce są przykładem analiz relacji między: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. analiza dzieła filmowego z wykorzystaniem teorii psychologicznej), a także filmem a jego autorem. Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, wykorzystanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady ukazujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można by mnożyć. Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w całkowicie nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka” i innych środków technicznych, by uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację między obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których zarówno wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm zostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy”. Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie. Ze Wstępu autorstwa prof. Agnieszki Ogonowskiej
Autorzy Agnieszka Ogonowska
Format 14.5x20.5cm
Języki polski
Oprawa Miękka
Pkwiu 58.11
Redakcja Ogonowska Agnieszka
Rok wydania 2018
Tematyka Psychologia
Wydawca Wydawnictwo Edukacyjne
Kod EAN/ISBN 9788363590963
Liczba stron 320
Ocena:
:
:
: